Doelstelling Looptechniek en Opzet

Doelstelling

In een ontspannen en gezellige sfeer verantwoorde en kwalitatief hoogstaande looptraining aan te bieden om binnen de mogelijkheden van elk individu het maximale te bereiken. Hierbij kun je denken aan prestatie, ontspanning en gezelligheid.

Er wordt rekening gehouden met iedere loper en er is voldoende ondersteuning voor individuele doelen. In overleg met de trainer is het ook mogelijk om een individueel schema te volgen naast de reguliere trainingen en de reguliere training schema’

Looptechniek

Hardloopvereniging Beuningen streeft naar kwaliteit, wat onder meer naar voren komt in de aangeboden specifieke loopscholing als onderdeel van elke kwaliteitstraining. Hardloopvereniging Beuningen is gericht op efficiënt hardlopen, wat leidt tot gemakkelijker lopen, een positief effect op verbetering van snelheid, de duur van het lopen, maar ook op de gezondheid en het voorkomen van blessures.

Opzet

Trainingsopzet

We onderscheiden verschillende soorten trainingen:

- Kwaliteitstraining

- Vrije training

- Duurlooptraining

- Combinatievormen

Het is mogelijk om meerdere malen per week bij Hardloop Vereniging Beuningen

aan trainingen deel te nemen. De eerste training zal de kwaliteitstraining zijn.

Indien men 2 keer per week bij Hardloop Vereniging Beuningen traint zal de tweede begeleide training de fartlek training zijn.

In het weekend vindt er tevens nog een duurlooptraining plaats.

Schema's

Wanneer u lid bent van Hardloop Vereniging Beuningen krijgt u een trainingsschema. Deze trainingsschema's zijn specifiek gericht op het doel wat u wilt bereiken en afgestemd op de verschillende niveau's. Er wordt gedurende het jaar geperiodiseerd. In overleg met de groepen worden er doelen gekozen en daar worden de schema's op afgestemd.

Er zijn specifieke schema's voor cursussen en wedstrijdvoorbereidingen.

Voor alle groepen geld dat de trainingsprogramma’s specifiek zijn afgestemd op de mogelijkheden en beperkingen van de lopers.

We streven naar een gemiddelde groepsgrootte van circa 15- 20 personen om voldoende individuele aandacht aan iedereen te kunnen geven.

Trainingsavond

Het verenigingsbeleid is erop gericht om op elke trainingsavond meerdere groepen en groepen van voldoende omvang te creëren en te onderhouden. Dit is naast het geven van goede trainingen een belangrijke voorwaarde voor kwaliteit. Elke loper kan dan optimaal op zijn of haar eigen niveau trainen samen met een of meerdere loopmaatjes. De vereniging zorgt dat er voor dat er groepen zijn van verschillende niveau's en dat er voor elke groep een trainer aanwezig is. We streven naar een open structuur waarbinnen het mogelijk is om steeds bij dezelfde trainer te kunnen trainen, maar dat het ook mogelijk maakt om bij verschillende trainers te trainen.

Voor de trainingsavonden zie trainingstijden: http://www.hardloopverenigingbeuningen.nl/page.aspx?id=7496