Doelstelling

Hardlopen is een mooie manier om te werken aan een betere gezondheid. Voor vrijwel iedereen is er wel een vorm van hardlopen te bedenken die past bij zijn/haar leeftijd en conditie. Je kunt zowel alleen als samen hardlopen en omdat je niet gebonden bent aan locaties of openingstijden van sportcentra kun je de sport uitoefenen waar en wanneer je wil.

Hardloopvereniging Beuningen is opgericht in 2008. De vereniging streeft er naar om in een ontspannen en gezellige sfeer verantwoorde en hoogstaande hardlooptrainingen aan te bieden, waarbij ieder lid zijn/haar eigen doel stelt. Hierbij kun je denken aan gezellig samen sporten, fit worden/blijven of het aangaan van een persoonlijke uitdaging. HVB onderscheidt zich van andere hardloopverenigingen doordat er veel aandacht is voor looptechniek en doordat trainingen niet op een atletiekbaan, maar op steeds wisselende locaties – vaak in de natuur – plaatsvinden. Er bestaan binnen de vereniging meerdere groepen van verschillende niveaus met elk een vaste trainer. De structuur van HVB is open, waardoor het zowel mogelijk is om steeds bij dezelfde als bij verschillende trainers te trainen. Er wordt gestreefd naar een gemiddelde groepsgrootte van 15-20 personen, zodat er voldoende tijd en ruimte is voor individuele aandacht. Er wordt gewerkt met periodieke trainingsschema’s, die zijn afgestemd op de wensen, mogelijkheden en beperkingen binnen een groep. Alle trainingen zijn opgebouwd volgens een vaste structuur om de kans op blessures tot een minimum te beperken.