Kleding en schoeisel

Om comfortabel te kunnen hardlopen zijn geschikte kleding en schoenen vereist.

Hardloopvereniging Beuningen heeft een eigen kledinglijn met onder andere singlets, shirts, jasjes en broeken (zie onderstaande afbeeldingen), die geleverd worden door Run2Day Nijmegen. Bovendien krijgen leden van HVB in de winkel van Run2Day Nijmegen 10% korting op kleding en schoenen. Nieuwe leden ontvangen bij aanmelding een gratis reflecterend hesje en bij ingang van het tweede jaar van hun lidmaatschap een gratis shirt.

Elk jaar wordt er voor alle leden een pas- en bestelronde voor clubkleding georganiseerd. Aanschaf is voor eigen rekening, waarbij HVB 15% korting op de aanschaf per item voor haar rekening neemt.

De prijzen voor 2022 zijn:

Item Prijs Run2Day Korting HVB Je betaalt dus
Shirt korte mouw € 37,50 € 5,50 € 32,00
Shirt lange mouw € 49,50 € 7,50 € 42,00
Singlet € 32,50 € 5,00 € 27,50
Jack € 79,50 € 12,00 € 67,50
Hoody € 89,50 € 13,50 € 76,00
Short tight € 44,50 € 7,00 € 37,50
Long tight € 59,50 € 9,00 € 50,50
Pant € 59,50 € 9,00 € 50,50

Reflecterende hesjes zijn het hele jaar door verkrijgbaar in het clubhuis voor €4 per stuk. Denk in de donkere maanden van het jaar aan het dragen van het reflecterende hesje en eventueel lampjes.

Hardloopschoenen zijn er in allerlei soorten, maten en kwaliteitsniveaus. De schoenen die voor jouw lichaamsbouw, stand van je voeten en hardloopdoelen het meest geschikt zijn, vind je door middel van een loopanalyse bij een hardloopspeciaalzaak. Overigens is het voor fanatieke hardlopers geen overbodige luxe om voor de afwisseling minstens twee paar hardloopschoenen te hebben. Vieze hardloopschoenen kun je beter niet onderdompelen, weken of in de wasmachine of droger doen, dit is slecht voor het materiaal. Het beste kun je ze afborstelen met een beetje lauw water zonder zeep. Voor het drogen van natte hardloopschoenen geldt: niet bij de verwarming of kachel, maar de binnenzooltjes eruit halen en de schoenen met proppen krantenpapier erin op kamertemperatuur laten drogen.

WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com