HVB Bevrijdingsloop

Ook in 2024 organiseert Hardloopvereniging Beuningen op 5 mei de Bevrijdingsloop. Bevrijdingsdag is een nationale feestdag waarop we de bevrijding van Nederland in 1945 vieren en stilstaan bij onze vrijheid. Leden van HVB halen die dag in alle vroegte het bevrijdingsvuur op bij het 5 mei plein in Wageningen en brengen het hardlopend naar de Gemeente Beuningen, waar het tijdens de ceremonie bij de kerk in Beuningen ontstoken wordt.

Het programma is als volgt:

• vanaf 5.15u: verzamelen bij het clubhuis van HVB in Ewijk
  • 6.00u: vertrek met auto’s naar Wageningen
  • 7.00u: ontsteken van het bevrijdingsvuur en fotomoment in Wageningen
  • 7.15u: hardlopend en/of fietsend terug naar Beuningen
  • 10.15u: aankomst bij het clubhuis van HVB in Ewijk
  • 11.00u: ceremonie bij de kerk in Beuningen

Aanmelden voor de Bevrijdingsloop kan via onderstaand formulier:

Je emailadres wordt uitsluitend gebruikt om je verder te informeren over deze activiteit.
ongeveer 23km
afwisselend hardlopen en fietsen
belangrijk voor het regelen van transportcapaciteit

Naast deelnemers is de organisatie ook op zoek naar vrijwilligers die willen ondersteunen op de dag zelf, denk hierbij aan vervoer naar Wageningen en catering onderweg. Aanmelden hiervoor kan door een mail te sturen aan Anton Middel op anton0239@gmail.com.

Reageren is niet mogelijk.